Bon déjà, autant pour moi...j'avais zapé le "tubeless" moi j'ai des chambresBruno Jordan a écrit :Voici le lien pour des infos sur le système d'équilibrage par micro-bille. (Que pour les pneus tubeless.)
Testé et approuvé par Dimitri.

c'est bien aussi de tous relire des foisSTF a écrit : Il avaient même , il me semble, des kit prévus pour les chambres..

ou lala! j'ai bien cru que ces trucs là allaient rendre mes pneus ovales ronds à nouveau

et remettre de la gomme sur mes XZL usés anormalement

c'est ou qu'on signe?
espoirs évanouis un peu plus bas...le site a écrit :Unless you have a very round, evenly weighted, and smooth tire like a Michelin XZL, you will likely require lots of lead weights to achieve a proper balance. Tires balanced with Equal require smaller amounts of Equal to achieve a superior balance. The reason for this is because Equal operates at the very periphery of the tire's diameter. Lead weights have to operate at the diameter of the rim, and thus cannot operate as efficiently as Equal does.

je suis tellement naif...le site a écrit :Is Equal A Miracle Worker Or Magic Substance?
No. Equal is not a mechanic in a bag. Equal cannot fix alignment problems. Equal cannot balance a tire that is out of round or has excessive run-out. Equal cannot balance a tire of such poor quality that such tire cannot be balanced using other means. If you have tried and tried to balance your existing tires and they still will not balance, purchase Equal with realistic expectations. Equal works very well but it is not a miracle worker. Equal has limits, just as lead weights do.